"Chmury z keczupu"~~Annabel Pitcher



Miłość, która rozrywa serce. Tajemnica, która spędza sen z powiek. Kłamstwa, które wszystko niszczą. Pośród tego nastoletnia Zoe, która pragnie podzielić się z kimś swoim straszliwym sekretem, dlatego wysyła listy do więźnia czekającego na śmierć.W tej powieści jest wszystko – nietypowa rodzina, miłosny trójkąt, niewyjaśniona zbrodnia i… ptasia dziewczyna. Do tego mnóstwo ciepła, humoru, dramatów i wzruszeń oraz zakończenie, które zmiażdży Ci serce.Ta obsypana nagrodami powieść Annabel Pitcher wyróżnia się niesamowitym ładunkiem emocjonalnym, niełatwą tematyką i niespotykanym urokiem. Pochłoniesz ją w jeden wieczór, a potem nigdy już o niej nie zapomnisz.





Jest to powieść epistolarna, czyli składa się z listów, które piszę Zoe do więźnia, który czeka na egzekucje. W tych listach opowiada swoją historię, przedstawia swoją rodzinę, opowiada jak wyglądał jej dzień, dzieli się swoimi przeżyciami z osobą, którą rozumie. "Znalazłam Pana dane na stronie internetowej z nazwiskami przestępców czekających na wykonanie kary śmierci. A na stronę trafiłam dzięki pewnej zakonnicy. Nie sądziłam, że kiedykolwiek napiszę takie zdanie, ale moje życie przybrało kierunek, którego nie byłabym w stanie przewidzieć. Zobaczyłam zdjęcie kogoś, kto wydawał się całkiem sympatyczny jak na człowieka w pomarańczowym kombinezonie więziennym, z ogoloną głową, grubymi okularami i blizną na policzku. Ale kliknęłam także na inne profile. Mnóstwo przestępców pragnie wymieniać z kimś korespondencję – praktycznie setki. Jednak tylko Pan się wyróżniał. Ta historia z wydziedziczeniem przez rodzinę i nieotrzymywaniem żadnych listów przez jedenaście lat. I to, co napisał Pan o poczuciu winy."

Najbardziej ujęło mnie zakończenie, które jest pewnym podsumowaniem wszystkich zdarzeń, które miały wcześniej miejsce. Jest punktem w całej tej powieści. 
Książka jest pełna napięcia, ciekawa i nieprzewidywalna.


Gdybym miała ją porównać, porównałabym ją do "SIMON ORAZ INNI HOMO SAPIENS", a to dlatego, że jest inna niż wszystkie książki młodzieżowe, mają pewne przesłanie i dlatego trzeba je docenić.

"Prawdziwa miłość polega na poświęceniu, a jeśli chcesz się uwolnić od wspomnień związanych z Maksem, musisz też uwolnić się ode mnie." 

Moja ocena: 7/10
Już 18 lipca będzie premiera. Także bądźcie gotowi na szał. 😊

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Chwile,które trwają , Blogger