"Rozdroża"~~Augusta Docher #przedpremierowo

Z klas(yk)ą w łóżku. "Rozdroża"~~Augusta Docher na motywach "Dziwnych losów Jane Eyre" Charlotte Brontë


Cześć, cześć ✋
30 lipca przygotowałam dla Was zapowiedź, a dziś przychodzę  z recenzją, a tutaj możecie wrócić do zapowiedzi, jeśli jeszcze nie wicie o czym jest ta książka: Zapowiedź "Rozdroża"




PREMIERA KSIĄŻKI 14.08.2019 R.







#RECENZJA PRZEDPREMIEROWA
Jane Eye to postać, którą pokochałam od początku. Kobieta, która została skrzywdzona w młodości, ale jest silna, uczynna, ma dobre serce, które trochę boi się pokochać. Nie polubiłam Jane za to, że miała trudniej, że jej życie nie było'kolorowe' tylko za jej charakter, za to, że potrafiła powiedzieć to co czuła, myśleć racjonalnie (chociaż wiadomo, gdy do głowy wejdzie miłość - różnie to bywa). 

Cierpisz, bo jesteś sama. Sama ze swoim uczuciem [...] Twoje serce zostało stworzone do miłości, przepełnia je miłość, ale nie pozwalasz jej wydostać się na świat.

Nie każda książka potrafi uruchomić wyobraźnie,  raczej to czytelnik stara sobie wyobrazić to co przeczytał, a tutaj popłynęłam. Moja Jane był szczupła, niska ale z wielką charyzmą. Przypominała mi trochę Anię z Zielonego Wzgórza -  charakterem, który był zadziorny. Angielski majątek Thornfield Hall jest cichym, pięknym miejscem, gdzie Jane zacznie swoje życie. Gdy sięgnięcie po książkę z pewnością odczujecie jej wspaniały klimat. Wchłoniecie się w codzienne życie Jane i Edwarda tak jak zrobiłam to ja! 
Co do Edwarda wydawać by się mogło, że jest to człowiek o dość ulotnych uczuciach, który lubi pogrywać z miłością. W oczach mężczyzny dostrzeżesz zmartwienia, samotność, tą samą którą zobaczysz u Jane. 

Od początku Jane zwracała moją uwagę uporem, hardością, pryncypialnym podejściem do życia. Ujęła milionem swoich zalet, natomiast nieliczne wady, których oczywiście nie jestem w stanie sobie przypomnieć, nie mają żadnego znaczenia. Ty Ty, Jane sprawiłaś, że moje serce znów zaczęło żywiej bić - myślę, patrząc jej głęboko w oczy.


"Rozdroża" to piękna, wręcz wykwintna książka, która zabierze czytelnika w inny świat. Nawet nie wiem czy umiem Wam powiedzieć jaka to było świetna książka. Przy której czas minął błyskawicznie! Niestety nie miałam okazji przeczytać "Dziwnych losów Jane Eyre" Charlotte Brontë, ale miałam przyjemność przeczytać "Rozdroża" za co całym sercem dziękuję Autorce, za napisanie tego cuda! Za egzemplarz dziękuję wydawnictwo Editiored 👄👄 



1 komentarz:

Copyright © 2014 Chwile,które trwają , Blogger